Je li Isus zivio 33 ili 49 godina?
(prestaro za odgovor)
slap
2005-04-16 14:15:44 UTC
Je li Isus zivio 33 ili 49 godina?

Iz kanoniziranih evandjelja stjece se dojam da je Isus zivio na Zemlji oko
33 godine. Ako bi nasli godinu Isusovog rodjenja i godinu stradanja na
Golgoti dosli bi do drugog podatka. Isus jeste rodjen u vrijeme popisa
stanovnistva ali ne onog pod Kvirinom. "Evandjelje po svetoj Dvanaestorici"
(bazno Evandjelje) precizno spominje da je Isus zivio 49 godina i da je
zapravo rodjen 13-14 godine stare ere. Da li povjesni i drugi podaci idu u
prilog te cinjenice? Pogledajmo!

Imperator Caesar Augustus ( vladao do 14. godine n. e.), koji je rimsku
aristokratsku republiku proveo u monarhiju (i nazvao je 'principat'), u
Carstvu je preduzeo tri popisa stanovnistva. Gaj Svetonije Trakvil (Gaius
Suetonius Tranquillus) - koji je za vrijeme Trajanovog vladanja bio visoki
dvorski cinovnik, a pod Hadrijanom sekretar njegove kancelarije (magister
epistularum - u spisu 'Zivoti rimskih careva', nastalom otprilike 121.
godine, obrazlaze za tribuna i cezara Avgusta: ''Tribunsku vlast primio je
Avgust dozivotno; u toj je sluzbi dva puta izabrao sebi kolegu na pet
godina.Isto je tako dozivotno primio nadzor nad javnim moralom i zakonima;
na temelju tog prava, Premda nije imao cenzorsku cast, proveo je ipak t r
i p u t a popis puka; prvi i treci put s kolegom /tribunom/, a drugi put
sam.'' (Augustus, 27). - U ove Svetonijeve podatke se velikim djelom mozemo
pouzdati, s obzirom da mu je njegov polozaj omogucavao da ima pristup
drzavnim arhivama i izvestajima o tekucim poslovima u Imperiji. Imperatori
su uzimali dozivotno i vlast narodnog tribuna, cime je njihova drzavnicka
moc prakticno bila neogranicena. Zajedno s Agripom, kako letopisi ukazuju,
Avgust je sproveo popis 18. godine stare ere a s Tiberijem zapocet je popis
4. godine nove ere; ako je drugi popis sam sproveo, to je vjerovatno ucinio
nakon sto je istekao petogodisnji mandat Agripi. Dakle, trinaesta godina
stare ere se moze indikativno datovati kao godina u kojoj je sproveo drugi
popis, kao godina u kojoj je najvjerovatnije i Isus rodjen.

Grcki crkveni pisac Epifanije (Epiphanios, IV stoljece) iz Judeje, koji je
od 367. godine zivio kao episkop u gradu Konstanciji na Kipru, u svome
lapidarnom spisu 'O sedamdeset prevodilaca', bazinarnom na aleksandrijskom
pseudoepigrafu 'Aristejevo' pismo' (II stoljece stare ere), daje svoje
kronolosko vidjenje Isusovog raspeca slicno Eusebijevom: "Avgust je carovao
56 godina. U 42. godini njegovog carovanja rodio je se Krist. Tiberije /je
vladao/ 23 godine. U osamnaestoj godini njegovoj carstvovanja Gospod je bio
razapet. Od raspeca do pustosenja Jerusalima proteklo je 40 godina i
nekoliko dana." - Ako je Tiberije poceo da vlada 14. godine n. e. a Krist
razapet 32. godine n. e., do razaranja Jerusalima (70. godina n. e.) je
dakako proslo vise od 40 godina.

U nekim apokrifnim hagiografijama mozemo naci dosta precizno navodjenje
vremena kada je Gospod rodjen. Tako se u tzv. 'Arapskom evandjelju
Gospodnjeg djetinjstva' iznosi: "U 309 godini Aleksandrove ere, Augustus
izdade dekret da svaki covjek bude upisan na svoje mjesto rodjenja." (2) -
Slicno se prezentuje i u ranome 'Evandjelju Isusovog detinjstva': "U 309
godini Aleksandrove ere, Augustus objavi dekret da svako lice otidje da se
popise u svoj kraj." (1:4)

U vrijeme Aleksandrovih nasljednika, dijadoha, pa i dosta kasnije, i medju
Izraelcima bilo je prisutno racunanje vremena prema Aleksandru, tacnije
njegovoj smrti. Tako se u 'Prvoj Makabejskoj knjizi' ukazuje za zloglasnog
seleukidskog tiranina Antiha IV Epifana: "On se zakralji godine sto trideset
i sedme kraljevstva grckoga." (1:10) Dakle 175. godine stare ere.

U 'Uporednim zivotopisima' znameniti helenski enciklopedista Plutarh ukazuje
za Aleksandrovu smrt: "... On je u onoj strasnoj groznici ljuto ozednio i
vina se napio; od toga je sasvim pao u nesvjest te je tridesetoga dana
mjeseca desija umro." ('Aleksandar', 75) - Po zabiljeskama kraljevskih
dnevnika on je umro 28 dana mjeseca desija. Obicno se uzima da je poslije
dvanaestogodisnje osvajacke vladavine Aleksandar Makedonski umro 13. 06.
323. god. stare ere.

Od tada pocinje teci, odnosno racunati se Aleksandrova era. Trista i deveta
godina Aleksandrove ere je cetrnaesta godina stare ere. Te 14-13 godine
stare ere rodjen je u Betlehemu Isus Krist.

Nakon sto je Josip upozoren od andjela da Herod planira i pokrece pokolj
male djece u Betlehemu i okolini, blagoslovljeni Tesar je se sa zenom i
malim Isusom sklonio u Egipat. Zbog siromastva i stalnih ratova Jevreji su
se i inace cesto selili u Egipat, tako da su na primjer u helenistickoj
Aleksandriji imali brojnu koloniju (nekih 200.000 dusa) sa mnogim
povlasticama. 'Evandjelje po svetoj Dvanaestorici' izvestava i o Josipovom
sklanjanju djeteta pred Herodovim pogromom: ''A posto on ustade, uze
djetence i majku njegovu nocu, pa otidje u Egipat; i bijase tamo nekih sedam
godina, do smrti Herodove, ...'' (5:14) - Znajuci da je uzurpator Herod
umro 4. godine stare ere, dolazimo zakljucka da je Josip prebjegao u Egipat
oko 12. godine stare ere.

U 'Evandjelju po svetoj Dvanaestorici' nalazimo na podatak da je Isus u
vrijeme krstenja na Jordanu, odnosno u vrijeme kada je nastupio kao
osvjedoceni Mesija, imao 30 godina zivota: "A u to vrijeme kad poce Isus
imase trideset godina, po tijelu uistinu sin Josipa i Marije; po duhu pak
Kristos, Sin Boga, Vecnog Oca i Majke, kao sto bi mocno objavljeno po Duhu
Svjetosti." (8:8) Taj podatak se prenosi i u 'Evandjelju po Luki' (3:23) -
Nakon tri decenije zivota i slavni Isusov predak, pastir David, postao je
kralj Izraela: "Trideset je godina bilo Davidu kada je postao kralj, a
kraljevao je cetrdeset godina". ('Samuel', II, 5:4) - I za Jakovljevog sina
Josipa nesto slicno se izvestava: "Josipu je bilo trideset godina kad je
stupio u sluzbu faraona, cara egipatskog." ('Postanak', 41:46)

Iz samih neosporivih kronoloskih crta odmah je jasno da Isus nije mogao
imati trideset godina zivota kada je Pomazan na Jordanu, vec nekih cetrdeset
i dvije. Trideset godina koje se spominju predstavljaju razmak od doba kada
je uveden u Mojsijev Zakon. Kod Jevreja je se smatralo da mlad covjek sa
dvanaest godina zivota treba uzeti udjela u kultno-religijskom zivotu.
Tako se npr. u 'Trecoj Ezrinoj knjizi' kaze za jednu turu povratnika iz
babilonskog suzanjstva: "Sve u svemu bijase ih: Izraelaca, dvanaest ili vise
godina starosti, bez slugu i sluskinja, cetrdeset dvije hiljade tri stotine
i sezdeset." (5:41)

Uobicajno se smatra da je Isus kao Mesija proveo u propovjedi 3-4 godine.
Tog misljenja je i istorik Euzebije: "U vrijeme propovjedi Spasitelja
naseg, koja je trajala nepune cetiri godine, promjenise se i cetiri
prvosvestenika Judejska." ('Crkvena historija', I, 10) - U
'Pseudo-Jovanovom evandjelju' spominju se cetiri Pashe koje je Isus docekao
kao Mesija (2:13, 5:1, 6:4, 13:1), no, kao sto slijedi iz daljnjih
obrazlozenja, bilo ih je jos nekoliko, sto Isusovu propovednicko-mesijansku
djelatnost proteze na 6-7 godine; to je bilo jedno optimalno vrijeme da se
pozvani ucenici iskoluju i podignu za apostole, proroke i ucitelje.

Informativno kapitalno 'Evandjelje Isusa Krista po svetoj Dvanaestorici',
jasno ukazuje da je Isus otisao iz zemaljskog zivota u Svojoj pedesetoj
godini zivota: "A bijese sredina ljeta kada se Isus uznese u Nebo, a jos ne
imade napunjenu svoju pedesetu godinu; jer bijase prijeko potrebno da se sa
sedam puta sedam godina upotpuni u Svome zivotu. Doista, da bi mogao biti
usavrsen kroz patnju radi svih iskustava, i bio uzor za sve: za djecu i
roditelje, za ozenjene i neozenjene, za mlade i stare, stavise i za sve
uzraste i prilike smrtnoga zivota.< (95:9-10) - Sa 49 godina zivota iza
sebe, negdje o letnju dugodnevicu, Gospod je se sa Maslinske gore kraj
Jerusalima uzneo u Nebo, u Kraljevstvo Nebeskog Oca, iz koga je mnogo puta
inkarnaciono silazio donoseci Svjetlo i Rijec Spasenja.

I crkveni otac Irinej, negirajuci gnosticke konstrukcije da je Isus od
krstenja propovjedao samo godinu dana, i odbacujuci njihovo povezivanje 30
eona i 30 Isusovig godina zivota, u svome djelu Adversus Haereses iznosi da
je Isus reprezentativno posvetio svako zivotno doba, odnosno da je prosao
kroz svako zivotno doba, te da je umro sa vise od pedeset godina zivota iza
sebe: >... Jer On je dosao da spasi sve kroz Sebe - sve, kazem, - koji se
kroz Njega ponovno radjaju Bogu: novorodjence, i djete, i mlade, i starog
covjeka. On je stoga prosao kroz svako doba, postavsi novorodjencetom za
novorodjencad, tako posvecujuci novorodjencad; djete za djecu, tako
posvecujuci one koji su tog doba, bivajuci istovremeno njima primjer
poboznosti, postenja i podcinjenosti; mlad mladima, postajuci primjer
mladima, i tako posvecujuci ih za Gospoda. Tako slicno On je bio starac za
starce, kako bi mogao biti savrseni Gospodar za sve... Zb?g ml?d?n?c?, bi?
?? ml?d?n?c, ?sv?cu?uci t?k? ml?d?n?stv?; k?? dj?t? ?sv?ti? ?? sv? ?v?g?
uzr?st?; u ml?dicstvu ml?dic? ... st?rc? u st?rcim?, d? bi u svim
uzr?stim? bi? s?vrs?ni Ucit?lj ... Z?tim, d?s?? ?? i d? smrti, d? bi ?n
p?st?? prv?r?dj?ni iz mrtvih ..." (II, 22, 4)
Zatim, u petom odlomku, Irinej nastavlja, u skladu s starim predanjem da je
se Gospod ??vi? u svim uzr?stim? c?v?k?v?g ziv?t?: >... Sada, da prvi
stadijum ranog zivota obuhvata trideset godina, i da se to produzuje dalje
ka cetrdesetoj godini, svatko ce priznati; ali od cetrdesete i pedesete
godine covjek pocinje propadati ka starom dobu, kojeg je nas Gospod
posjedovao dok je jos ispunjavao zadatak Ucitelja, bas kao sto Evandjelje i
svi stariji svjedoce; oni koji su prisni u Aziji s Ivanom, ucenikom
Gospodnjim, /potvrdjuju/ da im je Ivan saopcio tu informaciju. I on /- Ivan/
je ostao medju njima sve do vremena Trajana /Marcus Ulpius Trajanus, vladao
je od 98.-117. g./. Neki od njih, osim toga, vidjeli su ne samo Iovana, vec
ostale apostole takodjer, i culi su isti iskaz od njih, i pridonjeli
svjedocanstvu /ispravnosti/ navoda."

Kada se Isusu u kanoniziranim Evandjeljima prigovara "Nema ti ni pedeset
godina.." svakako se prigovara zato jer je bio blizu pedesete godine zivota
a ne oko trideset. Covjeku se gleda starost po licu pa se dadne brojka
blizu te starosti a ne da se tridesetogodisnjem covjeku tvrdi da nema "ni
pedeset". Zidovi koji su vodili uredno rodoslovne knjige svakako su znali
koliko Isus ima godina.
Toni Planktoni
2005-04-16 16:55:35 UTC
OK amigo,
ovo je ocito tvoje misljenje o toj temi. Mozes li udovoljiti mojoj
znatizelji i napisati koje si izvore koristio?

Cheers,
T.
Makni OVO za reply
slap
2005-04-16 18:45:03 UTC
Pa napisao sam izvore.
Darko Kanjuh
2005-04-16 23:55:05 UTC
Post by slap
Je li Isus zivio 33 ili 49 godina?
Katolièki teolog T.Ivanèiæ u svojoj knjizi Isus iz Nazareta-povijesna osoba,
piše i o toj temi. Vrlo je moguæe da je Isus živio nešto duže nego što se to
obièno tradicionalno vjeruje. Problem je vezan uz toèno datiranje Isusova
roðendana...

Pozdrav!
slap
2005-04-17 20:04:52 UTC
Post by Darko Kanjuh
Post by slap
[...]
Neka "lazna" evandjelja su mnogo pametnija od kanoniziranih,u tome je
"problem" .
Natty
2005-04-18 06:52:22 UTC
Post by slap
Post by slap
Post by Darko Kanjuh
[...]
Ta evanðelja nitko ne naziva laŸnim osim tebe koji Ÿeli opet potkajlati
crkvu i to ovaj put za ne¹to ¹to nije istina. Opet pitanje za¹to su neka
evanðelja kanonizirana a neka ne. Postoji vi¹e uvjeta koji moraju biti
ispunjeni, a jedan i po meni najvaŸniji je ¹to 4 evanðelja koja postoje sada
u Bibliji sadrŸe opis svih vaŸnih dogaðaja Isusovog Ÿivota. Koliko je on
imao godina, da li 33 ili 49 kada je umro i uskrsnuo, meni je potpuno
nevaŸno.

Lp
slap
2005-04-19 09:26:45 UTC
Post by Natty
Ta evanðelja nitko ne naziva laŸnim osim tebe koji Ÿeli opet potkajlati
Crkvi niko ne moze nista a "crkvi" samo istina mozze pomoci.
Post by Natty
crkvu i to ovaj put za ne¹to ¹to nije istina. Opet pitanje za¹to su neka
evanðelja kanonizirana a neka ne. Postoji vi¹e uvjeta koji moraju biti
Sastale se delije pa uz pecenog vola, rakiju i vino sastavili "kanon".
Post by Natty
ispunjeni, a jedan i po meni najvaŸniji je ¹to 4 evanðelja koja postoje sada
u Bibliji sadrŸe opis svih vaŸnih dogaðaja Isusovog Ÿivota. Koliko je on
Nista se "kod vas"o Isusu ne zna od 12-33 godine zzivota. A inace se
zna,kuda je isao i zasto je isao. Pisat ce se o tome.
Sve sto neznate vama je nevazzno.
Natty
2005-04-20 07:44:06 UTC
Post by Natty
imao godina, da li 33 ili 49 kada je umro i uskrsnuo, meni je potpuno
nevaŸno.
Sve sto neznate vama je nevazzno.
Ajmo malo definirati sto je vazno u Isusovoj poruci? Pitanje gdje je bio od
12-33 godine? Ili poruke spasenja, Oceve ljubavi, Uskrsnuce, poziv na
molitvu, otkupljenje grijeha. Usredotocimo se na vazno, a ne na nevazno.
altazar
2005-04-20 10:24:44 UTC
"Natty" je napisala...

> [...]
| 12-33 godine? Ili poruke spasenja, Oceve ljubavi, Uskrsnuce, poziv na
| molitvu, otkupljenje grijeha. Usredotocimo se na vazno, a ne na nevazno.

U Bibliji pi¹e o dva Isusa, a jedan je Isus postao Krist kr¹tenjem na rijeci
Joradan. ©to se toèno dogaðalo, Biblija ne pi¹e, Istina je dublja od prièa
iz Biblije. Sve informacije su vaŸne, a mi pravimo razlike, sami ili pod
uticajem propovjednika ili knjiga o Bibliji, smatramo neke trenutke Njegovog
Ÿivota i neke Njegove rijeèi vaŸnijima ili manje vaŸnima. Svaki èovjek (èak
i nekr¹æanin) doŸivljava Isusa Krista na svoj naèin i to je dobro, a takoðer
i narodi imaju kolektivnu viziju Isusa Krista. Afrikanci kr¹æani
doŸivljavaju Ga kao crnca, hrvatski katolici kao Hrvata, a ja Ga doŸivljavam
kao Bosanca (zaista!). Individualni doŸivljaj i kolektivni nisu jednaki.
Mojoj viziji Uskrsloga smeta prikazivanje Njegovog tijela na kriŸu, dok je
prazan kriŸ simbol koji prihvatam. Tijelo je skinuto s kriŸa, polegnuto u
grob u stijeni, zatvoren velikim kamenom. Treæi dan Marija iz Magdale
otkrila je da je grob otvoren i prazan (Evangjelje po Ivanu, 20.), pomislila
je da je netko ukrao Njegovo tijelo, otrèala po Petra i vratila se, zatim je
Petar oti¹ao, a Ona ostala kraj groba i malo kasnije Ga je vidjela,
uskrsloga! Nije Ga odmah prepoznala, tek kad Ju je oslovio imenom ...
Meni su se naroèito urezale u um Njegove rijeèi: "Ljubite svoje
neprijatelje", "Kraljevstvo BoŸje je kao zrno goru¹èice", "Tko (u) mene
vjeruje, ne vjeruje (u) mene, nego onoga koji me posla", "Znam da je
zapovijest Njegova Ÿivot vjeèni", "Mnogi proroci i carevi Ÿeljeli su vidjeti
¹to vi vidite, i ne vidje¹e; i èuti ¹to vi èujete, i ne èu¹e", "Budite
prolaznici"...
©to je od vaŸno u Isusovoj poruci? Sve je vaŸno.
Isusov Ÿivot je kao mozaik, puzzle. Svaki dio Njegovog Ÿivota, svaka Njegova
rijeè vaŸna je za potpunu sliku.
Svakome moŸe individualno neki dio biti vaŸniji ali, svi su dijelovi vaŸni.
slap
2005-04-20 13:29:20 UTC
Post by Natty
Post by Natty
[...]
Osim NZ ti sigurno citas i mnoge druge knjige
vjernika,ucitelja,vjeroucitelja,svetaca... Zasto? Radi nadahnuca,radi
detaljnijih uvida,novih saznanja... Mi ljudi smo slabi i stalno nam treba
nove svjezzine,nova nadahnuca.
U tom "nepoznatom" vremenu Isusovog zivota Isus je svojim djelima i
rijecima posvetio mnoga zanimljiva mjesta . I to je dobro znati radi
nadahnuca.
Danijel Turina
2005-04-18 06:56:17 UTC
Post by slap
Neka "lazna" evandjelja su mnogo pametnija od kanoniziranih,u tome je
"problem" .
Je, pogotovo kad ti se uklapaju u tvoju brijicu. Muslimanima se tako
"Barnabino evandjelje" dopada vise od kanonskih, sto nije ni cudno, buduci
da ga je napisao musliman. Uostalom, i sama definicija apokrifnog
evandjelja implicira tekst koji je netko napisao zato sto mu se prava
evandjelja po necemu nisu dopadala, ali bi bas rado prisvojio popularnu
figuru poput Isusa i stavio mu svoje rijeci u usta.
Homepage: http://www.danijel.org/ Business: http://www.ouroboros.hr/
slap
Od ssume ne vidiss drvece.
Danijel Turina
2005-04-19 09:37:40 UTC
Post by slap
Post by Danijel Turina
Je, pogotovo kad ti se uklapaju u tvoju brijicu. Muslimanima se tako
"Barnabino evandjelje" dopada vise od kanonskih, sto nije ni cudno, buduci
Od ssume ne vidiss drvece.
To ti se inace zove zamjena teza.
Homepage: http://www.danijel.org/ Business: http://www.ouroboros.hr/
slap
Kazem ti, "Evandjelje po svetoj Dvanaestorici" je najdivniji spis,bar meni.
Danijel Turina
2005-04-19 16:29:30 UTC
Post by slap
Post by Danijel Turina
Post by slap
Post by Danijel Turina
[...]
Tebi mozda, meni izgleda kao totalno neuvjerljivi falsifikat, koji uopce
nema duhovne dubine, i u usporedbi s kanonskim evandjeljima je tek nositelj
povrsnog sektastva.
Homepage: http://www.danijel.org/ Business: http://www.ouroboros.hr/
AVEM
2005-04-24 08:18:13 UTC
Po Holgeru Kerstenu, autoru knjige "Isus je zivio u Indiji" Isus je zivio
min. 70-80 godina, ali mozda i duze.
U toj su knjizi mnogi dokazi o Isusovom zivotu u starosti 12-33, te o
njegovom zivotu nakon raspeca.

Davor
Ratko Jakopec
U toj knjizi nema niceg pametnog.
AVEM
2005-04-24 20:41:09 UTC
Post by Ratko Jakopec
Post by AVEM
[...]
Po cemu to zakljucujes? Meni je knjiga OK.

Davor
Ratko Jakopec
2005-04-24 22:40:31 UTC
Post by AVEM
Post by Ratko Jakopec
Post by AVEM
[...]
To sam citao prije 10-15 godina pa se ne sjecam detalja, ostao mi je samo
opci dojam, a to je da autor nema nikakve stvarne argumente ni za sto, sve
je to nesto u smislu o ovom kraju postoji ova legenda.

Druga pa je stvar da je knjiga, barem sto se mene tice totalno irelevantna;
i da je zivio 80 godina i sto sad s tim???

Kljucno pitanje je jeli NZ pametan tekst ili nije, a meni se cini da je
pametan; po drugoj strani u toj knjizi nema niceg pametnog.

To je kao Bhagavad-gitra, o njenom autoru postoje svakakve legende, vrlo
vjerojatno uopce nisu tocne i sto sad s time, bitno je da je to pametna
knjiga, a je li ju doista Bog izrekao prije nekakve bitke ili je sadrzaj te
knjige nekome naprosto pao na pamet sasvim je sve jedno.
slap
2005-04-25 06:25:07 UTC
Post by Ratko Jakopec
Post by AVEM
Post by Ratko Jakopec
Post by AVEM
[...]
I ja sam citao pred 20 godina i sijecam se da dosta stvari iznosi sa
argumentima i tradicijom indijskog naroda gdje je bo posjet.
Ratko Jakopec
Ako je nesto tebi argument ne znaci i da je meni.
altazar
2005-05-05 15:39:51 UTC
| Ako je nesto tebi argument ne znaci i da je meni.

Sjetio sam se trenutka kad Marija Magdalena prepozna Uskrsloga Krista i On
joj kaze da Ga ne dodiruje, jer se jos nije vratio Svomu Ocu. Zasto Joj Je
rekao da Ga ne dodiruje?

Zato sto je prica o Isusu Kristu trebala biti ispricana najprije na takav
nacin jer je ostatak price Tajna koju ni Andeloski jezik ne bi istinito
opisao, a kamoli mogao prepricati.

Argumenti su dati posvuda, i Biblijskim pravovjernicima i Biblijskim
krivovjernicima, ma gdje bili. A posvuda su. Svacija vjera ima osobni pecat
pojedinacnog covjeka. Individualni unutarnji osjecaj za istinitost je
najjaci argument. Taj osjecaj je jednak osjecaju za lijepo. Meni nesto
mirise, dok drugome zaudara. I obratno.
Po tome ce nam Opca Svijest (Bog) suditi. Kreator, Dizajner Univerzuma,
Vrhovni Umjetnik - to je Bog u koga, na kraju krajeva, svi vjerujemo.
Razlikujemo se u osjecaju za detalje, a Biblija ih nije stigla opisati sve.
U nedostatku informacija, bavimo se nagadanjima i rekonstruiranjem
izlomljenih fotografija opceg ljudskog sjecanja, gradimo vlastiti odnos
prema zajednickoj slici, svjesni da nije potpuna.

Nadamo se Njegovom ponovnom dolasku, boljem zivotu, iscekujemo opcu katarzu,
a ona ne dolazi, i osjecamo kako smo joj sve blize, pa zaboravljamo na to...

Moj osobni stav jest: zrtve smo masovnog ispiranja mozga i sami u tome
sudjelujemo, svjesno, i ne mozemo se tomu oduprijeti. Mastamo da smo
slobodni.
Svijet je kao more u kome plivamo, u kome se davimo.

Vjerujem da je konacni Sud u sustini - sud vlastite savjesti.

==
Be passengers.
(Jesus Christ - Yahowshua Ha Mashiakh)
altazar
2005-05-05 15:59:28 UTC
Malo sam promijenio mi¹ljenje u meðjuvremenu.
Razlike su iskljuèivo estetske prirode.

:-)

http://photon.blog.hr/

Toni Planktoni
2005-04-19 21:01:15 UTC
Katolički teolog T.Ivančić u svojoj knjizi Isus iz Nazareta-povijesna osoba,
piše i o toj temi. Vrlo je moguće da je Isus živio nešto duže nego što se to
obično tradicionalno vjeruje. Problem je vezan uz točno datiranje Isusova
rođendana...
Negdje oko 36 ako se sjecam...

Cheers,
T.
Makni OVO za reply
ijklakj
2005-04-20 07:20:40 UTC
Post by slap
Je li Isus zivio 33 ili 49 godina?
Prema teologu Adalbertu Rebicu - Isus je rodjen 6 g. prije Krista a umro je
30. godine. Kaze da ima dosta povijesnih dokaza koji idu u prilog toj tezi.
Isus je dakle zivio 36 godina.
slap
2005-04-21 07:07:07 UTC
Post by ijklakj
Post by slap
Je li Isus zivio 33 ili 49 godina?
Prema teologu Adalbertu Rebicu - Isus je rodjen 6 g. prije Krista a umro
je 30. godine. Kaze da ima dosta povijesnih dokaza koji idu u prilog toj
tezi. Isus je dakle zivio 36 godina.
Rebic je malo grijesio,...neka uzme u obzir podatke koje sam ja prezentirao.